14. august 2009

Skole start

Jeg skrev det her indlæg torsdag aften efter første skoledag, jeg nåede bare ikke at lægge det ud, så her er det:

I dag startede jeg på Mooresville High School, som senior!
Jeg havde allerede været to gange på skolen, en gang til et møde for at vælge fag og en gang for at hente mit skema og kigge lidt rundt, finde mit skab og sådan noget.
Men så kom dagen hvor (jeg gætter) 1200-1500 elever mødte op og indtog skolen.
Først gik vi til “Homeroom” hvor alle (på nær mig??) fik nogle papirer (ja, vi skal finde ud af det senere)… Nå, men ellers var det en skoledag hvor jeg hørte regler, respekt og responsebility om og om igen.
Jeg mødte en anden udvekslingsstudent fra Slovakiet og så mødte jeg ellers tons af mennesker. Jeg farede kun lidt vild en gang (jeg er ret stolt), men jeg nåede alligevel til klassen inden klokken ringede.. Til gengæld opgav jeg at nå hen til mit skab imellem timerne, men jeg har fundet ét tidspunkt hvor jeg tror jeg vil kunne nå det, en anden dag.
Tilføjelse; jeg bryder mig ikke om at se solen stå op fra en skolebus J
Ellers går alt godt, i morgen er endnu en skoledag inden en dejlig weekend.
Jeg nyder det hele, hygger med min søster, men er ellers ret udkørt efter første skoledag.
Jeg håber alt går godt i DK?!
Pas på jer selv.
Mette

1 kommentar:

  1. Kære Mettepige, Hvor var det dejligt at høre noget fra dig selv og især når det lyder til at du befinder dig godt. Det må være nogenting overvældende med så stor en skole og så mange nye mennesker, men du har heldigvis pæren i orden, du skal nok klare det fint. Det er vel heller ikke helt nemt for Grace, hvis hun kun har gået i skole hjemme? Og for Deborah, som lyder til at være meget glad for sine piger, er det vel også lidt svært at give Grace fra sig. Søren har vist mig jeres hus med den runde swimmingpool på Globe 1 og det var også dejligt at se fotos fra hjemmet - og dit søde værelse - og sikke fint, der var pyntet op til is-festen, det er så skønt at kunne følge lidt med, jeg tænker jo på dig mange gange om dagen og håber bare, du må være rigtig glad og jeg er fuld af beundring over dit mod.
    I dag har jeg sagt farvel til Søren og Hanne. Mads ville hente dem og køre alle tre til Lufthavnen, men først skulle de hilse på Klaus's nye veninde. Mads fortalte mig, at hun bare var 18 år, men en sød, lidt genert pige. Jeg håber inderligt, hun vil være rigtig god for Klaus.
    Fra tirsd. til fred. har jeg boet på Sørup Herregård ved Ringsted sammen med min kusine Nini. Ganske rart at få måltiderne ( meget stort morgenbord med alt hvad man kunne ønske sig og 3 retters menu om aftenen )
    serveret i smukke omgivelser. I dagtimerne kørte vi så rundt i omegnen og så flere byer,
    men det er også dejligt at være hjemme igen. I ugen der kommer begynder mine forskellige kuser igen, så er sommerferien forbi, jeg synes den er gået så hurtigt, men glæder mig også til at komme i gang igen.
    Du skal på ingen måde føle dig forpligtet til at besvare min kommentar, jeg synes bare det er hyggeligt at snakke lidt med dig på denne måde. Nu vil jeg ønske dig en rigtig god week-end og en god ny skoleuge.
    De kærligste hilsener
    Bedstemor.
    PS. Også mange hilsener til din amerikanske familie

    SvarSlet

Hej, læg en kommentar, jeg skal nok prøve at svare :-)