6. september 2009

Første måned!

Det er svært at forstå ikke? For en måned siden var det hele nyt, jeg havde lige klaret mig igennem min første dag hos min værtsfamilie og det hele var ellers nyt. Jeg var ikke startet i skole og kendte ellers ingen andre end min værtsfamilie.

Det er svært at finde ud af, for på den ene side er jeg stadig "lige" kommet her og det meste er stadig nyt, men wow, jeg har været her 1/10 af mit ophold! Allerede?
- Det er svært at forstå, i hvert fald for mig. Vi ses om det her x 10? Jeg har så meget jeg skal nå inden :)

Nå, men siden sidst: (en dag af gangen - ellers kan jeg ikke finde rundt og følge med)

Jeg tror sidste gang, at jeg glemte at sige jeg var til mit første møde i drama klubben :-)
Vi var der kun i 15 minutter og gik bare igennem kalenderen for resten af skoleåret. Næste store event er Homecoming-Parade..

Onsdag:
Onsdag morgen er der (fra 7-7.15) Bible Study på vores skole og det går Grace til. Jeg kan køre med dem til skole, så behøver jeg ikke tage afsted før lidt ca. 6.40, men så har jeg en halv time på en tom skole og det vil jeg ikke rigtig, så vil jeg hellere gå 6.23 og køre sove mine 45 minutter i en skolebus :-)
Det eneste uhyggeligt er vores helt mørke sti igennem træerne, op til busstoppestedet, alene :-) Haha, det skal nok blive sjovt når der er sne eller vandpytter og jeg ikke ved hvor jeg træder.

Efter skole var vi på en æbleplantage, hvor man selv kan gå rundt og smage forskellige slags æbler og så bare plukke dem man bedste kan lide og tage hjem (selvfølgelig koster det lidt)..



Men det var sjovt og jeg spiste tons af æbler! Så nu har vi huset fyldt op med æbler.
Jeg har også tænkt mig at afprøve at tage mad med til frokost i skole, i stedet for at købe, for det er ret usundt og jeg kan aldrig spise så meget, som jeg får - jeg vil hellere bare have et æble.

De har også græskar, så vi kommet der igen senere på året og vælger dem.

Udover det er der en butik med æble ting :-)
Vi købte en masse ting, æble-smør, æble-dit og æble-dat :-P


Torsdag:
Skole.. Og så var jeg med Grace til klaver. Jeg mødte hendes lære og vi tog et smut til Target bagefter, så fik jeg lige også shoppet en smule og ellers var det det. Lektier..
Fredag:
Tog vi efter skole, til Grandma' og Grandpa' og var der i weekenden, for min værtsmor og far arbejder begge en weekend om måneden også er vi der..
Så fredag kom vi bare og så var vi ude og spise.

Lørdag:
Lørdag stod vi op (pigerne) og tog til morgenmad i Columbus Airport, IN. Det er byen de bor i. Det var sammen med Grandma's veninder og det er forresten ikke er stor lufthavn, der var kun små privat-fly.
Bagefter det tog vi ned til Grandma's familie, hun har 5 søskende og nogle af dem var der + børn og børnebørn, så der var godt gang i den.
Jeg sad bare og snakkede med Grace det meste af dagen, så det var meget hyggeligt.

Søndag:
I dag stod vi op og tog i kirke, kirke ligesom i Danmark! Men så bare på engelsk OG det starter klokken otte! Men det var fint nok og ret sjovt at jeg kendte melodien til nogle af salmerne, jeg kendte dem bare på dansk i stedet for engelsk.
Efter det tog vi ud til morgenmad og ja, jeg i har ret jeg havde endnu ikke spist hjemme hos dem endnu!
Omkring 2-3 tiden (eftermiddag) kom nogle af veninderne fra lørdagens morgenmad og nogle af søstrene og Grandpa' skyndte sig at flygte inden damerne indtog eftermiddagen :-)
Det var faktisk meget hyggeligt, vi snakkede en masse, spillede kort og spiste :-P haha.
Så tog vi igen ud og spise og Grace og mig blev kørt hjem, så her er jeg igen.

I morgen skulle vi have været til "Spring Mill Inn" nede i syd-Indiana, men ... de lover regn og det meste er udenfor, så lige nu er Labor Day på standby og tiden vil vise hvad vi gør...

I en af mine klasser (Nutrition & Wellness) har vi en pige som har en eller anden sygdom, som gør at hun er 18 år, men ligner og opføre sig som en 2nd. grader.
Hun stiller spørgsmål og forstår ting som en en lille pige, så det er lidt underligt nogen gange.
Nå, men torsdag og fredag fik vi endelig lov at bage i den klasse og hun kom ("selvfølgelig") i min gruppe. Da hun fandt ud af jeg var en udvekslingsstudent blev hun MEGET spændt og skulle spørge en masse og det var da sjovt.
Jeg tror jeg fortalte hende 10 gange at jeg var fra Danmark i Europa, men af en eller anden grund forblev jeg fra enten Frankrig eller Rusland, hmm..
Så fredag spurgte hun mig lige pludselig ud af ingenting: "Are you black?"
Det har vi det meget sjovt med, for det var så uskyldigt, men hun kunne vel se på mit blege ansigt at jeg er rimelig .. hvid :-)

Nå, jeg bliver nødt til at gå nu, jeg har en søster siddende og vente på mig.
Pas på jer!
Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, læg en kommentar, jeg skal nok prøve at svare :-)