7. september 2009

Labor Day.

Hej igen!

Mandag var Labor Day, det vil sige ingen skole.
Som jeg sagde tidligere var planen at vi skulle syd på, men da de lovede regn blev det lidt efter hvordan det nu ville se ud på dagen.

Mandag startede gråt og det så ikke lovende ud, men vi blev enige om at tage et par paraplyer og regnjakker og tage afsted.
Jeg tog godt med varmt tøj på (det skulle jeg aldrig have gjort) og fandt min grønne regnjakke frem fra skabet og gik ind i stuen hvor jeg mødte min værtsmor med en regnjakke i samme farve.
Men så var det heller ikke værre, for vi fik aldrig brug for dem.
Dagen var tør, meget tør, meget varm og meget solrig, jeg ved ikke rigtig hvad det er med de amerikanske metrologer, men jeg synes tit de er forkert på det :-P

Nå, men vi tog til Spring Mill i Mitchell, Indiana:





Bare for at prøve at give et indtryk af at det er tæt på grænsen til Kentucky, men det tager kun en times tid at køre derned.

Det er et dejligt sted. Natur for alle pengene. Meget idyllisk.
Der er mange hike-trails ind i skoven, men dem var vi ikke på, ikke denne gang, men jeg tør væde på vi kommer tilbage, både fordi det er et af min værtsmors yndlings steder og fordi Grace sagde "jeg har kun været her to gange i løbet af sommeren!" ..


En del af det er "en gammel landsby" - ægte. Skolehuset, vandmøllen, butikker, huse osv.









(Mange flere billeder på Facebook!)

Udover det har de en masse grotter.
Uheldigvis har mange af flagermusene fået "hvidnæse-syndromet" en eller andet sygdom så grotterne er lukkede..



Men en grotte var dog stadig åben, så den var vi i.
Det er en ca. 20 minutters bådtur ind i grotten. Og wow, det var flot, ubeskriveligt, fantastisk.
Jeg så én flagermus, og den var meget lille, men det var stadig vildt.
Da vi var langt nok inde i grotten, slukkede guiden lommelygten et kort øjeblik, så vi kunne opleve totalt mørke. Sort!



Det var en dejlig dag, som vi sluttede med middag/buffet med meget god mad!
Grace siger det er første gang nogensinde hun ikke har overnattet der, men det kunne vi jo ikke pga. skole tirsdag, men måske kommer vi igen til december.

Ellers sad vi og spillede et par spil og hyggede og tog så hjem ad igen.



Jeg håber alt går godt hjemme, nu vil jeg gå i seng.
I morgen har jeg mit første møde med Art-klubben..

Pas på jer selv!
Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, læg en kommentar, jeg skal nok prøve at svare :-)