30. september 2009

To måneder

For to måneder siden vidste jeg stadig ikke helt hvad jeg var gået ind til.
Ikke fordi YFU ikke havde informeret mig nok, for det må man sige de havde og det sætter jeg rigtig stor pris på nu, men jeg havde stadig ingen idé om hvordan det rigtig ville blive, føles.

Nu har jeg været her i to måneder.
Jeg har set vores film High Schools forvandles indtil virkelighed, mærket min danske stavning og måden at bygge sætninger op på, blive hel rodet rundt og forvirret. Møde gossip'ens land!
Jeg har mærket en samtale på dansk blive noget hvor man skal rode efter ord og så har jeg også lige fået hele min hverdag vendt på hovedet.

Ja, det var svært i begyndelsen. Anderledes.
At stå i en kantine første skoledag og ikke vide hvor man skulle sidde, nok det jeg havde frygtet mest da jeg tog afsted, men så mærket alles åbenhed.

Det er på alle måder en positiv oplevelse, som jeg kun kan anbefale.

Alle tinge har plusser og minuser, det har det her år da også haft..
Jeg kan da fortælle nogle af dem:

+'er:
  • Det er lige pludselig sjovere at gå i skole, for jeg har flere "sjove" fag
  • At have alt i én butik: tøj, madvare, musik, dvd'er, elektronik osv.
  • Dengang det var sommer og sol og varme og swimmingpool!
  • PIE!
  • Bosco Sticks (breads stick, med ost inden i; lunch, men kun på fredage)..
  • At der allerede er pyntet op til Halloween over alt!
  • Thanksgiving ferie!
  • Jeg er ret sikker på at her kommer mere sne end i DK!
  • ALLLLLLLLT!!!
-'er:
  • Tasterne på tastaturet sidder anderledes og der er ikke "æ, ø og å"
  • At bo i en skov i tordenvejr! at mærke lynene komme så man ikke engang kan nå at tælle til "én" og man er sikker på det næste vil slå ned i ens hus (uden lynafleder!)
  • At se solen stå op omkring 2. time!
  • U. S. History
  • At have "Study Hall" i 2. time, som er ekstra lang og aldrig have nok at lave = kigge ud i luften! (Hel klart noget der skal skiftes i 2. semester)
  • At låse sig selv ude første gang man er alene hjemme.
  • Ikke at slippe af med skolefotos!
  • At skulle køres i bil til alt!
  • Svine influenza! (Men den har i vel også!)
I har jo hørt om nogle af mine oplevelser undervejs, så i kan sikker referere nogle af tingene til det.
I den her weekend var jeg til den tyske "Oktober Fest": MAD, (ØL til folk over 21 selvfølgelig), KAGE, MUSIK, FOLKEFEST ...
Ellers er svine influenzaen brudt løs på min skole, i fredags var der 16 bekræftede elever og i dag var der 100-200 manglende elever (sikkert ikke alle pga. det) men alle "forudsiger" en lukning af skolen inden længere. Noget med at hvis over 30 elever får bekræftet H1N1 skal de lukke skolen, for en periode og "rense" den.. Nu må vi se.

Ellers går det godt : D
Håber i har det lige så godt?
- Mette

1 kommentar:

  1. Jeg har :-)!

    Nu skal du passe paa at du ikke faar dig erhvervet den, Mette!

    Kram fra Brasilien.

    SvarSlet

Hej, læg en kommentar, jeg skal nok prøve at svare :-)