20. september 2009

Tyskere, bryllup, en mobil og YFU

Syvende weekend er over mig (ja, jeg har lige talt) og humøret er højt :)

Jeg har været til overnatning med YFU - indy og det var sjovt.
Vi var vel omkring 25 udvekslingsstudenter, så der var nok at lære at kende.

Fredag aften havde vi orientering til klokken ni og havde så ellers bare lov til at gøre hvad vi ville. Alle havde medbragt snacks og drikkevare, så vi havde hele køkkenet fyldt op med mad - ingen kunne huske hvornår de sidst havde spist så meget.

De kinesiske piger lærte os andre nogle "lege" og ellers snakkede vi bare i timevis.

Ud af os alle var der 11 tyskere - derfra overskriften - for alle vi andre "hadede" når de stod i deres gruppe og snakkede tysk sammen. Tak for mine 3 år i folkeskolen, jeg havde aldrig troet jeg kunne bruge det til noget, men nu gav det da lidt igen.
Men efter kort tid fik vi 'splittet dem op' og de prøvede også at være flinke til at snakke engelsk.
Jeg sov i en stor pige gruppe og snakkede det meste af natten med to tyskere og en kineser. Næste morgen da mig og den ene tyske pige gik ind for at spise morgenmad begyndte hun at spørge mig om noget på tysk (vi var trætte) - jeg lignede et stort spørgsmålstegn og kiggede på hende, da hun gentog hvad hun lige havde sagt. Stadig ingen hjælp for mig, så jeg blev stående i min spørgende position indtil det gik op for hende at jeg ikke var tysk.
Så alle de tyskere forvirrede alle, også dem selv..

Så jeg blev hentet lørdag morgen og efter en times tid kørsel var jeg hjemme igen, så længe det varede.

For senere lørdag skulle vi til bryllup.
Det var mit første rigtige bryllup nogensinde - i hvert fald hvad jeg kan huske.
Det var en sjov oplevelse, danse, spise, god kage og godt humør :-P
Putter lidt billeder ind i stedet for at skrive så meget om det.





Angående mobil telefonen, er det den jeg købte sidste søndag.
Da jeg fredag morgen ville tænde den, spurgte den lige pludselig om "security code" - sådan en som jeg aldrig har haft på den telefon og aldrig har fået.
Jeg prøvede diverse ting og sager hele dagen og fik venner i skolen til at prøve, men ingen kunne regne det ud, så jeg endte med at ringe til T-Mobile.
Efter adskillige maskiner og forskellige teknikere, der alle bad mig om at tage batteriet ud, putte det ind igen og prøve 1, 2, 3, 4, 5 - sagde de jeg skulle tage den tilbage til butikken og få en ny, så det må jeg jo gøre.

Smil til verden!
mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hej, læg en kommentar, jeg skal nok prøve at svare :-)